Smørås IL klubbhus er tilgjengelig for leie til feiringer (fra 40år), konfirmasjoner, bryllup, barnedåp, firmasammenkomster, kurs, seminar osv
Sjekk kalender for ledige tider.
Forespørsel om leie rettes til smil@smoras.no
Grunnet korona er klubbhuset stengt for utleie inn til videre
Retningslinjer for leie av Smørås IL klubbhus
1. Utleie
a) Privat leie
- Seminarer, konfirmasjoner, barnedåp, begravelser etc. For andre arrangementer, er grensen satt ved f.o.m 40-års-dager.
b) Fødselsdags og/eller skolearrangement
- Til slike arrangementer, må ansvarlig voksen være leietaker. Denne personen må være over 25 år og skal være tilstede under hele arrangementet.
2. Tider og priser
a) Mandag – fredag: 09:00 – 16:00Leie kr. 600,- pr time Minsteleie kr. 2700,-
b) Mandag – torsdag: 16:00 – 23:00Leie kr. 600,- pr time Minsteleie kr. 2700,-
c) Fredag: 17:00 – 02:00Leie kr. 5000,- pr. dag (inkl.utvask)
d) Lørdag 10:00 – 02:00Leie kr. 5000,- pr. dag (inkl. utvask)
e) Søndag 10:00 – 02:00Leie kr. 5000,- pr. dag (inkl.utvask)
Etter avtale kan lokalene disponeres tidligere (hvis ledig) for forberedelser
3. Betaling av leie / annet:
a) Avtalt leie skal innbetales i forkant av arrangementet – faktura tilsendes
b) Adgangskort leveres ikke ut før leie er betalt
c) Leietaker må gjøres kjent med klubbhusets innhold og rutiner, så befaring i huset må gjøres før leiedato – og må avtales i god tid.
d) Ved avbestilling senere enn 3 uker før utleiedato, må man betale kr. 1000,-.
4. Utvask:
- Med utvask menes vask av gulv, bord, toaletter, kjøkkenbenker og oppvask.
- Utvask er inkludert i leiepris fredag, lørdag og søndag. (2.c,d,e)
- Rydd av alle bord. Sett bordene på plass slik som de stod.
- Salongene må settes på plass.
- Rydd boss og papir ut av huset. (container finnes på utsiden av klubbhuset)
- Lokalene skal ryddes for tomme flasker.
- Boss og annet griseri må kostes opp. Kost/brett/mopp står på handicaptoalett.
- Hyller i kjøleskap må ryddes.
- Hvis oppvaskmaskin er brukt skal den tappes for vann. Ta ut matrester fra risten inne i maskinen.
- NB! Bruksanvisning henger på innsiden av overskap.
- Kjøkkenet skal være ryddet.
- Forlat kjøkkenet i den stand du ønsker å finne det.
c. Utvask skal utføres av leietaker ved leie på dagtid / ettermiddag / kveld (2.a,b)
- Rydd/vask alle bord. Sett bordene på plass slik som de stod.
- Salongene må settes på plass. Vask alle bord.
- Rydd boss og papir ut av huset. (container finnes på utsiden av klubbhuset)
- Lokalene skal ryddes for tomme flasker.
- Boss og annet griseri må kostes opp. Kost/brett/mopp står i kott.
- Gulv i alle rom, toaletter og servanter/vasker skal vaskes grundig.
- Alt kjøkkenutstyr som har vært i bruk skal være vasket og satt på plass.
- NB! Se instruks for oppvaskmaskin.
- Stekeovnene må rengjøres etter bruk.
- Hyller i kjøleskap må ryddes.
- Kaffetrakter må vaskes, vannkolbene vaskes i maskin. Støpsel trekkes ut!
- Husk å skylle kaffekannene.
- Oppvaskmaskin skal være tappet for vann. Ta ut matrester fra risten inne i maskinen.
- NB! Bruksanvisning henger på innsiden av overskap.
- Kjøkkenet skal være ryddet. Vasken og benkene skal være vasket.
- Forlat kjøkkenet i den stand du ønsker å finne det.
4. Andre forhold:
- Utleier er ikke ansvarlig for tyveri fra garderobe.
- Leietaker kan gjøres økonomisk ansvarlig dersom noe er forsvunnet/stjålet fra klubbhuset.
- Smørås IL forbeholder seg retten til å belaste leietaker med tilleggsfaktura i etterkant av arrangementet, dersom det er ødeleggelser/unormal slitasje i lokalene (eller utenfor) som medfører økonomiske utlegg for klubben/utleier.
- Dette gjelder også hvis det ikke er rengjort og ryddet på en tilfredsstillende måte
- Leietaker skal melde fra skriftlig på mail til utleier dersom noe ødelegges, hvis ikke vil det sendes faktura uansett.
- Klubbhuset er ikke ansvarlig for glemte gjenstander.
- Det er totalt røykeforbud i alle lokalene, på verandaen og på nedsiden av huset.
- Nærmeste røykeplass er på utsiden ved postkassene - mot parkeringsplass
- TA HENSYN til våre gode naboer – unngå “skrik og skrål” – og for høy musikk.
6. Sikkerhet:
- Utleier orienterer leietaker om alle sikkerhetsmessige aspekter.
- Leietaker er forpliktet til å orientere seg og sine gjester om rømningsveier og brannslukkingsutstyr, samt påse at rømningsveiene til enhver tid er ryddet.
- Brannfarlige dekorasjoner skal ikke benyttes, og stearinlys skal til enhver tid holdes under oppsyn.
7. Prioriteringsrekkefølge:
- Medlemmer i klubben som bidrar på en utstrakt måte; gjennom trener – og laglederjobb eller verv i diverse styrer.
- Medlemmer i klubben.
- Eksterne leietakere.
8. Frister for reservasjon/”søknad”:
- For arrangementer 1. januar - 30. Juni: 15. Desember
- For arrangementer 30. Juni – 31. desember: 31. Januar
- Etter disse datoene blir klubbhuset utleid fortløpende.
- Dersom flere ønsker å leie samme dato, vil det bli foretatt en prioritering/trekning utifra nevnte prioriteringsrekkefølge.