Leie av Smørås IL klubbhus

Smørås IL klubbhus er tilgjengelig for leie til feiringer (fra 40år), konfirmasjoner, bryllup, barnedåp, firmasammenkomster, kurs, seminar osv

 

Sjekk kalender for ledige tider.

Forespørsel om leie rettes til smil@smoras.no

 

Retningslinjer for leie av Smørås IL klubbhus

1. Utleie

a)     Privat leie

  • Seminarer, konfirmasjoner, barnedåp, begravelser etc. For andre arrangementer, er grensen satt ved f.o.m 40-års-dager.

b)    Fødselsdags og/eller skolearrangement 

  • Til slike arrangementer, må ansvarlig voksen være leietaker. Denne personen må være over 25 år og skal være tilstede under hele arrangementet.

 

2. Tider og priser

a)     Mandag – fredag:       09:00 – 16:00Leie kr. 600,- pr time      Minsteleie kr. 2700,- 

b)    Mandag – torsdag:     16:00 – 23:00Leie kr. 600,- pr time      Minsteleie kr. 2700,-

c)     Fredag:                       17:00 – 02:00Leie kr. 4500,- pr. dag (inkl.utvask)

d)    Lørdag                        10:00 – 02:00Leie kr. 5000,- pr. dag (inkl. utvask)

e)    Søndag                       10:00 – 02:00Leie kr. 5000,- pr. dag (inkl.utvask)

Etter avtale kan lokalene disponeres tidligere (hvis ledig) for forberedelser

 

3.  Betaling av leie / annet:

a)     Avtalt leie skal innbetales i forkant av arrangementet – faktura tilsendes

b)    Adgangskort leveres ikke ut før leie er betalt

c)     Leietaker må gjøres kjent med klubbhusets innhold og rutiner, så befaring i huset må gjøres før leiedato – og må avtales i god tid.

d)    Ved avbestilling senere enn 3 uker før utleiedato, må man betale kr. 1000,-.

 

4.  Utvask:

  1. Med utvask menes vask av gulv, bord, toaletter, kjøkkenbenker og oppvask.
  2. Utvask er inkludert i leiepris fredag, lørdag og søndag. (2.c,d,e)
  • Rydd av alle bord. Sett bordene på plass slik som de stod.
  • Salongene må settes på plass. 
  • Rydd boss og papir ut av huset. (container finnes på utsiden av klubbhuset)
  • Lokalene skal ryddes for tomme flasker.
  • Boss og annet griseri må kostes opp. Kost/brett/mopp står på handicaptoalett.
  • Hyller i kjøleskap må ryddes.
  • Hvis oppvaskmaskin er brukt skal den tappes for vann. Ta ut matrester fra risten inne i maskinen.
    • NB!  Bruksanvisning henger på innsiden av overskap.
  • Kjøkkenet skal være ryddet. 
  • Forlat kjøkkenet i den stand du ønsker å finne det.

       c.  Utvask skal utføres av leietaker ved leie på dagtid / ettermiddag / kveld (2.a,b)

  • Rydd/vask alle bord. Sett bordene på plass slik som de stod.
  • Salongene må settes på plass. Vask alle bord.
  • Rydd boss og papir ut av huset. (container finnes på utsiden av klubbhuset)
  • Lokalene skal ryddes for tomme flasker.
  • Boss og annet griseri må kostes opp. Kost/brett/mopp står i kott.
  • Gulv i alle rom, toaletter og servanter/vasker skal vaskes grundig.
  • Alt kjøkkenutstyr som har vært i bruk skal være vasket og satt på plass.
  • NB! Se instruks for oppvaskmaskin.
  • Stekeovnene må rengjøres etter bruk.
  • Hyller i kjøleskap må ryddes.
  • Kaffetrakter må vaskes, vannkolbene vaskes i maskin. Støpsel trekkes ut!
  • Husk å skylle kaffekannene.
  • Oppvaskmaskin skal være tappet for vann. Ta ut matrester fra risten inne i maskinen.
  • NB!  Bruksanvisning henger på innsiden av overskap.
  • Kjøkkenet skal være ryddet. Vasken og benkene skal være vasket.
  • Forlat kjøkkenet i den stand du ønsker å finne det.

4.  Andre forhold:

  1. Utleier er ikke ansvarlig for tyveri fra garderobe.
  2. Leietaker kan gjøres økonomisk ansvarlig dersom noe er forsvunnet/stjålet fra klubbhuset.
  3. Smørås IL forbeholder seg retten til å belaste leietaker med tilleggsfaktura i etterkant av arrangementet, dersom det er ødeleggelser/unormal slitasje i lokalene (eller utenfor) som medfører økonomiske utlegg for klubben/utleier.
  4. Dette gjelder også hvis det ikke er rengjort og ryddet på en tilfredsstillende måte
  5. Leietaker skal melde fra skriftlig på mail til utleier dersom noe ødelegges, hvis ikke vil det sendes faktura uansett.
  6. Klubbhuset er ikke ansvarlig for glemte gjenstander.
  7. Det er totalt røykeforbud i alle lokalene, på verandaen og på nedsiden av huset.
  8. Nærmeste røykeplass er på utsiden ved postkassene - mot parkeringsplass
  9. TA HENSYN til våre gode naboer – unngå “skrik og skrål” – og for høy musikk.

 

6.  Sikkerhet:

  • Utleier orienterer leietaker om alle sikkerhetsmessige aspekter.
  • Leietaker er forpliktet til å orientere seg og sine gjester om rømningsveier og brannslukkingsutstyr, samt påse at rømningsveiene til enhver tid er ryddet.
  • Brannfarlige dekorasjoner skal ikke benyttes, og stearinlys skal til enhver tid holdes under oppsyn.

 

7.  Prioriteringsrekkefølge:

  1. Medlemmer i klubben som bidrar på en utstrakt måte; gjennom trener – og laglederjobb eller verv i diverse styrer.
  2. Medlemmer i klubben.
  3. Eksterne leietakere.

8.  Frister for reservasjon/”søknad”:

  • For arrangementer 1. januar - 30. Juni: 20. Desember
  • For arrangementer 30. Juni – 31. desember: 31. Januar
  • Etter disse datoene blir klubbhuset utleid fortløpende. 
  • Dersom flere ønsker å leie samme dato, vil det bli foretatt en prioritering/trekning utifra nevnte prioriteringsrekkefølge.

 

Kalender

November
MTOTFLS
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012

Aktiviteter

26.01.2019
KICK-OFF 2019

09:30 - 16:30

Klubbhuset

26.01.2019
Trener & lederfest

20:00 - 02:00

Klubbhuset